7 jan. 2013

Capsicum chinense 2013

Efter mycket velande och många våndor har jag nu lyckats prioritera  bort en av mina favoriter...Habanero Datil. Jag är ganska säker på att jag kommer ångra mig, men så får det bli!

Jag kommer att odla följande chinenser säsong 2013
Redan sådda:
 Devils Rib
7 pod Congo SR Gigantic
Monster Naga
Habanero Big Sun
White Bhut Jolokia
Purple Halei

På tur att sås:
Big Bang Chocolate Naga
Congo Trinidad
Habanero Lemon
Fire
Scotch Bonnet
Caja Vermelha
7Pot Primo
Fatalii White
Burkina Yellow
Chupetinho
Habanero Mustard
Chocolate Scotch Bonnet
Scotch Bonnet Brown

Stort tack till alla vänner som hjälpt mig på traven med goda råd. Tyvärr fixade jag inte det där med 10 sorter som jag planerade i går  utan det blev 13 stycken. Med de redan sådda kommer jag alltså odla 19 sorters chinenser säsong 2013.
Den här säsongen var ju annars tänkt att bli den stora baccatumsäsongen....
Det blir nog trångt i år också!