23 okt. 2011

Fröpost och boktips

För en tid sedan kom de här fina frukterna i min postlåda. Avsändaren var Patrik som har bloggen Chilepeppar. De två röda smala är Mazaroni river, den röda tjockare är Trinidad Bush och den gula en Aji Pineapple. Fröer är samlade och frukter avsmakade......Underbart!

Jag har fått många nya frukter och fröer från bloggvänner i höst och jag planerar redan för 2012 års chilepeppar odlingar.


Det här är för närvarande min favoritläsning, "The Complete Chile Pepper Book" - A Gardener´s Guide to Chosing, Growing, Preserving and Cooking. Jag köpte mitt exemplar från adlibris.

Jag vill också passa på att tipsa om min nya torkapparat "Stöckli" perfekt till att torka chilepeppar i. Titta gärna in på min andra blogg aurora borelis och läs mitt inlägg om torken.
Må så gott!